Pierwsze aplikacje wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną wymagały na przykład wydrukowania odpowiedniego symbolu na kartce papieru, którą później machało się przed obiektywem kamery komputera. To już przeszłość. W ciągu zaledwie kilku lat technologia mocno poszła do przodu. Dziś efekty można nakładać w czasie rzeczywistym na dowolny obiekt. To jest naprawdę ładne.
Firma Harmonypark pochwaliła się właśnie swoją nową aplikacją Obvious Engine. Dzięki programowi rzeczywistość rozszerzona staje się naprawdę interesującym narzędziem marketingu i zabawy. Aplikacja dostępna na system iOS wykorzystuje naturalne kształty przedmiotów wkładanych przed obiektyw aparatu w telefonie. Deweloperzy zdradzają, że animacje wyświetlane przez program mają aż 30 klatek na sekundę.
W Sieci dostępne jest już krótkie demo pokazujące możliwości programu. W roli głównej wystąpiła puszka popularnego napoju Dr. Pepper.
Możliwości aplikacji przygotowanej przez Harmonypark są całkiem spore, a efekty wyglądają naprawdę przyzwoicie. Pewnie nie trzeba będzie czekać zbyt długo, aż SDK zostanie wykorzystane przez deweloperów piszących aplikacje reklamowe dla największych korporacji świata. Taki marketing, w przeciwieństwie do głupich reklam telewizyjnych, może być nawet ciekawy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz