poniedziałek, 6 lutego 2012

Rzeczywistość rozszerzona

Fot. YouTube
Fot. YouTube
Pierwsze aplikacje wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną wymagały na przykład wydrukowania odpowiedniego symbolu na kartce papieru, którą później machało się przed obiektywem kamery komputera. To już przeszłość. W ciągu zaledwie kilku lat technologia mocno poszła do przodu. Dziś efekty można nakładać w czasie rzeczywistym na dowolny obiekt. To jest naprawdę ładne.
Firma Harmonypark pochwaliła się właśnie swoją nową aplikacją Obvious Engine. Dzięki programowi rzeczywistość rozszerzona staje się naprawdę interesującym narzędziem marketingu i zabawy. Aplikacja dostępna na system iOS wykorzystuje naturalne kształty przedmiotów wkładanych przed obiektyw aparatu w telefonie. Deweloperzy zdradzają, że animacje wyświetlane przez program mają aż 30 klatek na sekundę.
W Sieci dostępne jest już krótkie demo pokazujące możliwości programu. W roli głównej wystąpiła puszka popularnego napoju Dr. Pepper.
Możliwości aplikacji przygotowanej przez Harmonypark są całkiem spore, a efekty wyglądają naprawdę przyzwoicie. Pewnie nie trzeba będzie czekać zbyt długo, aż SDK zostanie wykorzystane przez deweloperów piszących aplikacje reklamowe dla największych korporacji świata. Taki marketing, w przeciwieństwie do głupich reklam telewizyjnych, może być nawet ciekawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz