Kilka miesięcy temu największy producent komputerów osobistych, HP, obwieścił, że zamierza sprzedać dział PSG (Personal Systems Group). Zadowoleni nie byli ani pracownicy, ani akcjonariusze, ani tym bardziej konsumenci. Zrewidowano zatem strategię i ogłoszono ostateczną decyzję…
Jak można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu, dział Komputerowych Systemów Osobistych pozostanie integralną częścią HP. Decyzja ta poparta została dogłębnymi analizami z których jednoznacznie wynika, że ze strategicznego, operacyjnego i finansowego punktu widzenia jest to bezsprzecznie najlepsze rozwiązanie.
Podział mógłby negatywnie wpłynąć nie tylko na relacje z konsumentami, firmami i klientami instytucjonalnymi, lecz także na inne jednostki koncernu, obniżając jednocześnie konkurencyjność i ogólną wartość marki. Jednocześnie zyskać mogłobyLenovo, które (według ostatnich raportów) jest już drugim, największym producentem PC.
HP musi zatem zewrzeć szyki i zmobilizować się, by nie utracić pozycji lidera na rzecz chińskiego producenta, który dynamicznie zwiększa udziały rynkowe. Nam, konsumentom, pozostaje się cieszyć. Nic tak dobrze nie motywuje do działania, jak oddech konkurencji na plecach ;).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz